Jak sprawdzić kompetencje biura rachunkowego?
Przygotowując się do nawiązania współpracy z biurem rachunkowym, zwykle staramy się możliwie jak najdokładniej przeanalizować jego ofertę. Ponieważ jednak jesteśmy osobami, które nie mają wiele wspólnego z księgowością, możemy mieć problem z obiektywną oceną kompetencji tego rodzaju podmiotu. Czy jednak oznacza to, że nie mamy szans na dokonanie wiarygodnej oceny jego profesjonalizmu? Na szczęście, nie musimy wcale przygotowywać skomplikowanego testu z rachunkowości, aby ocenić, czy biuro rachunkowe może nas reprezentować bez niepotrzebnego ryzyka.
Po pierwsze – doświadczenie
Doświadczenie jest jednym z najważniejszych aspektów, na jakie warto zwrócić uwagę. Co przy tym w szczególny sposób warte podkreślenia, w grę wchodzi doświadczenie pracowników, a nie biura jako takiego. Nie trzeba natychmiast skreślać tych osób, które nie mają jeszcze długiego stażu pracy. Przed nawiązaniem współpracy właśnie z nimi warto się jednak upewnić, że mamy do czynienia z osobami, którymi opiekuje się ktoś bardziej doświadczony. Da nam to pewność tego, że osoby, którym powierzamy najważniejsze dokumenty firmowe, nie nadszarpną naszego zaufania.
Poza doświadczeniem ogólnym warto zainteresować się także specjalizacją. Dziś odchodzi się już od wiedzy na temat każdego zagadnienia. W biurach rachunkowych takich jak Tax Bonus z Dąbrowy Górniczej powinny więc czekać na nas zarówno osoby specjalizujące się w sposobach optymalizacji podatków, jak i takie, które są ekspertami w zakresie szeroko rozumianych spraw kadrowych. Bycie specjalistą w każdej dziedzinie jest ciężkim zadaniem, a korzystając z profesjonalnego biura rachunkowego nie musimy wymagać jego realizacji.
Po drugie – rekomendacje
Jeśli zastanawiamy się nad tym, czy biuro rachunkowe rzeczywiście jest tak skuteczne, jak deklaruje, pamiętajmy o tym, że nie musimy wierzyć jego pracownikom na słowo. Placówki tego typu z pewnością nie zostały stworzone jedynie po to, aby nam pomagać. Mają też innych klientów, a naszym zadaniem jest dotarcie do nich. Jeśli natrafiliśmy na solidną firmę, uzyskanie informacji na temat tego, kto korzysta z jej usług, nie powinno być trudnym zadaniem. Często na stronie www biura rachunkowego można znaleźć oddzielną sekcję poświęconą właśnie rekomendacjom. Dobrze jest też pamiętać o tym, że firmę można zweryfikować dzięki Internetowi przeczesując dane na jej temat pojawiające się w mediach społecznościowych i na kolejnych stronach branżowych. Trudno o bardziej wiarygodne potwierdzenie firmowych kompetencji niż te, którego udzielają klienci.
Po trzecie – ubezpieczenie OC
Może się wydawać, że ubezpieczenie OC nie ma wiele wspólnego z potwierdzeniem kompetencji biura rachunkowego. Jego posiadanie jest przecież obowiązkowe, jeśli więc dana firma go nie ma, najlepiej natychmiast zakończyć rozmowy z jej przedstawicielem. Warto jednak pamiętać o tym, że bardzo duże znaczenie ma nie tylko sam fakt posiadania ubezpieczenia, ale również jego zakres.
Profesjonaliści zwykle nie ograniczają się do absolutnego minimum. Ubezpieczają się również na wypadek rzadziej występujących potknięć. Co przy tym szczególnie ważne, nie robią tego dlatego, że nie mają zaufania do własnych umiejętności. Ich celem jest wysłanie czytelnego sygnału do swoich potencjalnych klientów, który pozwoli im zyskać pewność, że mogą liczyć na wsparcie i pomoc bez względu na okoliczności. Analizując ubezpieczenie OC warto sprawdzić też, jaka firma wystawiła polisę. Doświadczenie podpowiada, że wcale nie wszyscy ubezpieczyciele zasługują na to, aby wypowiadać się z uznaniem na temat ich solidności.